Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Październik

 

Witamy Biedronki

 

 

 

godziny pracy grupy : 7:30-15:30

Wychowawcy : Marta B, Joanna P-L 

 

Język angielski: wtorek, czwartek (p.Marta)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy tygodniowe:

1. Kody jesieni

2. W krainie emocji i uczuć 

3. W krainie zdrowia 

4. Wśród zwierząt

5. Jaka to melodia? 

 

 

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie sprawności manualnej.             
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.             
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.              
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.              
  • Rozwijanie percepcji słuchowej              
  • Wzbogacanie wiedzy o emocjach.             
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć zarówno swoich, jak i innych osób
  • Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt.              
  • Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich potrzebami
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie.
  • Kształtowanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania.
  • Rozbudzanie zainteresowań przyrodą.              
  • Wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia.              
  • Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.              
  • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.   
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość. 
  • Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.              
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami.
  • Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi.     
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
  • rozwiązywanie prostych zagadek,              
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,              
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu,              
  • rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku,              
  • pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają.  

 

piosenki, zabawy rytmiczne na październik: 

 

Data dodania: 2019-10-22 10:33:14
Data edycji: 2025-09-30 21:34:09
Ilość wyświetleń: 5193
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej