Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

KWIECIEŃ

     

 

  Witamy wszystkie "Pszczółki" 

 

Wychowawczynie grupy: mgr Klaudia Wieczorek,  

Godziny pracy grupy: od poniedziałku do piątki od 8:00 do 16:00 

 J. angielski: wtorek i czwartek 12:30 - 13:00

 

Dzieci przychodzące do przedszkola

w godz. 6:00 do 6:30 schodzą się w grupie "Motylki" na parterze

      po godz. 6:30 do 7:00 dzieci schodzą się w grupie "Rybki" na piętrze

      (  odbierane są przez nauczycila grupy Pszczółki )

   Popołudniu po godz. 16.00 do 17:00 odbieramy dzieci z grupy "Świerszczyki"

 

 

 

 

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) w kwietniu:

  • rozwijanie mowy,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • zapoznanie z graficznym znakiem odejmowania,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie10,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • uświadamianie konieczności podejmowania aktywności fizycznej,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie zainteresowań dzieci,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • poznawanie zwierząt żyjących w epoce lodowcowej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
  • podawanie przybliżonych dat (np. koniec grudnia, wczesna wiosna) wybranych świąt (np. Dzień Matki);
  • samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym;
  • opracowanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej;
  • improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki;
  • uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;
  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów), próby logicznego ujęcia motywów własnego działania, łączenie prostych czynności z ich skutkami, układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich z podaniem przyczyny i skutku danych zdarzeń, słuchanie zdań prawdziwych i fałszywych, ocenianie ich wartości logicznej (np. poprzez wykonywanie określonych ruchów);
  • nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
  • zdobywanie informacji o świecie poprzez korzystanie z różnych źródeł wiedzy, np. literatury, czasopism, filmu, internetu;
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
  • rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,
  • rozwijanie zainteresowania procesami zachodzącymi w przyrodzie,
  • wzbogacanie wiedzy na temat roślin,
  • rozwijanie umiejętności stawiania hipotez,
  • rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania działań matematycznych,
  • rozwijanie umiejętności kodowania,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
  • szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
  • pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego;
  • prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • poszerzanie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie,
  • rozwijanie umiejętności współpracy,
  • utrwalenie wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie,
  • kształtowanie postawy badawczej,,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się określonymi narzędziami,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • WAŻNE WYDARZENIA:

 

Temat

Data

Dzień Marchewki

04.04.2024

Dzień Ziemi

21.04.2024

Dzień książki

23.04.2024

Dzień Tańca

29.04.2024

 

 

 

 

 

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie mowy,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • zapoznanie z graficznym znakiem odejmowania,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 9,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • uświadamianie konieczności podejmowania aktywności fizycznej,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie zainteresowań dzieci,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • poznawanie zwierząt żyjących w epoce lodowcowej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
  • rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,
  • rozwijanie zainteresowania procesami zachodzącymi w przyrodzie,
  • wzbogacanie wiedzy na temat roślin,
  • rozwijanie umiejętności stawiania hipotez,
  • rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania działań matematycznych,
  • rozwijanie umiejętności kodowania,
  • utrwalanie wiadomości na temat ptaków wracających do Polski na wiosnę,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
  • rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • poszerzanie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie,
  • rozwijanie umiejętności współpracy,
  • utrwalenie wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie,
  • kształtowanie postawy badawczej,,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się określonymi narzędziami,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • doskonalenie umiejętności tworzenia kodu,
  • rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
  • wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy,
  • rozwijanie umiejętności porównywania długości,
  • wyrabianie zdolności wyrażania emocji podczas zabawy,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie,
  • rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych,
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,

 

 

Harmonogram wydarzeń w grudniu:

Temat

Data

Dzień Dentysty

04.03.2024

Dzień Kobiet

08.03.2024

Pierwszy Dzień Wiosny

21.03.2024

Dzień Teatru

27.03.2024

Wielkanoc - kiermasz

25-29.03.2024

 

 

 

 

 

 

 

 

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
  • szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
  • czynne uczestniczenie w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie;
  • pomaganie młodszym, nieśmiałym, niepełnosprawnym, akceptowanie ich inności;
  • pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego;
  • unikanie wzajemnego wyszydzania i szykanowania;
  • prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • rozszerzanie doświadczeń i wiedzy na temat otaczającej rzeczywistości (z różnych dziedzin życia człowieka) – odpowiadanie na pytania, np.: Do czego to służy? Skąd się to wzięło? Dlaczego to się porusza?
  • nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
  • liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10;
  • układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń;
  • mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją;
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;
  • wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
  • próby samodzielnego czytania;
  • wzbogacanie wiedzy na temat zegarów,
  • zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara,
  • zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
  • rozwijanie zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów,
  • zapoznanie z graficznym znakiem dodawania,
  • rozwijanie kreatywności
  • Odkrywanie litery g, G: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
  • Zabawy na świeżym
  • poznawanie tropów zwierząt,
  • wzbogacanie informacji przyrodniczych
  • rozwijanie umiejętności odczytywania kodu
  • uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób starszych,
  • dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8.
  • rozwijanie umiejętności dodawania, nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki);
  • rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
  • słowne określanie struktury kartki i samodzielne próby eksperymentowania z kartką;
  • określanie kierunku pisania (rysowania) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu;
    • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
    • wykonywanie czynności na czas, rysowanie pod dyktando wierszyków recytowanych w różnym tempie, wykorzystywanie rywalizacji w toku zespołowych zabaw ruchowych
    • przeliczanie elementów,
    • rozwiązywanie zadań tekstowych,
    • Odkrywanie litery w, W: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
    • rozwijanie sprawności fizycznej,
    • rozwijanie koordynacji ruchowej
    • doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką,
    • rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem,
    • rozwijanie umiejętności tworzenia pytań
    • rozwijanie zainteresowań badawczych,
    • poznanie pracy oceanologa
    • rozwijanie umiejętności przewidywania,
    • poznawanie imion i nazwisk znanych Polaków, np. Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika oraz ważniejszych pomników polskiej historii, np. Zamku Królewskiego w Warszawie.
    • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

     

Harmonogram wydarzeń w lutym:

Temat

Data

Bal Karnawałowy

13.02.2024

Tłusty czwartek

08.02.2024

Urodziny Gdyni

10.02.2024

Walentynki

14.02.2024

Dzień Dinozaura

26.02.2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):  

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • wzbogacanie wiedzy na temat zegarów,
  • zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara,
  • zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
  • rozwijanie zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z porami roku,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • poznawanie nazw dni tygodnia,
  • wzbogacanie wiedzy o ptakach,
  • wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów,
  • zapoznanie z graficznym znakiem dodawania,
  • poszerzanie wiedzy o pracy leśniczego,
  • rozwijanie kreatywności
  • poznawanie tropów zwierząt,
  • wzbogacanie informacji przyrodniczych
  • rozwijanie umiejętności odczytywania kodu
  • uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób starszych,
  • dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,
  • odkrywanie litery b, B: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • rozwijanie umiejętności dodawania,
  • przeliczanie elementów,
  • rozwiązywanie zadań tekstowych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie koordynacji ruchowej
  • doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką,
  • rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem,
  • utrwalenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu z dziadkami,
  • zapoznanie z drzewem genealogicznym
  • poznawanie pracy groomera,
  • tworzenie modelu psa z surowców pochodzących z recyklingu
  • utrwalenie nazw wybranych zawodów,
  • zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania wybranych zawodów,
  • wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia pytań
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • poznanie pracy oceanologa
  • rozwijanie umiejętności przewidywania,
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

 

  • WAŻNE WYDARZENIA:

 

Bal Karnawałowy

styczeń , 2024

Dzień Bałwana

18.01.2024

Dzień Babci i Dziadka

20.01 - 26.01

Dzień Zebry

31.01.2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • utrwalanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo,
  • zapoznanie ze znakami matematycznymi: <, >, =,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności działania w skupieniu,
  • zapoznanie z wyrażeniem pomocna dłoń,
  • zapoznanie z pracą wolontariusza,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • zapoznanie z tradycjami mikołajkowymi na świecie,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych,
  • rozwijanie sfery emocjonalnej,
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
  • poznawanie oznak zimy,
  • analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • rozwijanie umiejętności swobodnego ruchu i orientacji w przestrzeni,
  • doskonalenie poczucia rytmu,
  • utrwalenie poznanych liter,
  • rozwijanie pamięci,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • rozbudzanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
  • rozbudzanie poczucia satysfakcji ze sposobu wykonania pracy,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia kodów,
  • ćwiczenie pamięci,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7,
  • rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
  • poznawanie tradycji bożonarodzeniowych,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • rozwijanie inwencji twórczej,
  • poszerzanie wiedzy na temat świąt,
  • dbanie o porządek w miejscu pracy,
  • wzmacnianie więzi rówieśniczych,
  •  
  • WAŻNE WYDARZENIA:

Dzień Majsterkowicza

01-03.12.2023

Mikołajki

06.12.2023

Dzień Piłki Nożnej

10-11.12.2023

Pierwszy Dzień Zimy

21.12.2023

Warsztaty / występy Wigilijne

14.12.2023

Wigilia grupowa

20.12.2023

 

 

 

 

 

 

 

 

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie wiedzy ogólnej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy.
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
  • wdrażanie do świata wartości,
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 6,
  • rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
  • rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • postaciami znanych Polek i Polaków,
  • poszerzanie wiedzy na temat Polski
  • utrwalenie informacji o Polsce.
  • zdobywanie wiedzy na temat zdrowego trybu życia,
  • zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem,
  • utrwalanie nazw i kształtów figur geometrycznych,
  • ilustrowanie piosenki ruchem,
  • uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
  • utrwalenie nazw specjalizacji lekarskich
  • zachęcanie do dbania o czystość,
  • rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem
  • uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków,
  • rozwijanie poczucia bycia częścią grupy,
  • tworzenie przyjemnej atmosfery.
  • utrwalanie nazw urządzeń elektrycznych,
  • zapoznanie z urządzeniami elektrycznymi,
  • rozwijanie myślenia matematycznego
  • rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
  • rozbudzanie zainteresowań kulinarnych,
  • zapoznanie z wybranymi urządzeniami służącymi do przygotowywania posiłków.
  • poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii

 

Przygotowała Klaudia Wieczorek

Przygotowała Klaudia Wieczorek

 

PAN PAŹDZIERNIK

https://www.youtube.com/watch?v=4hwMKXtkVgU

 

 

Przygotowała Klaudia Wieczorek

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

• rozwijanie mowy,
• rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
• rozwijanie słuchu fonematycznego,
• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.

• odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3,
• rozwijanie umiejętności liczenia,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie świadomości własnego ciała.

• rozwijanie refleksu poprzez udział w zabawach przy muzyce,
• rozwijanie poczucia rytmu,
• poszerzenie wiadomości na temat jeża,
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej

• wzbogacanie wiadomości o ptakach,

• dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,
• budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
• wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
• rozwijanie umiejętności myślenia logicznego

•budzenie szacunku do członków rodziny,
• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
• rozwijanie słuchu fonematycznego.

• zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest trójkąt,
• rozwijanie kreatywności,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• zapobieganie pogłębianiu się wad postawy.

• doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
• rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu,
• utrwalanie wiadomości na temat domów,
• przypomnienie nazw pomieszczeń znajdujących się w domu.

• rozpoznawanie wybranych warzyw,
• integracja dzieci poprzez wspólne gotowanie

• rozwijanie wyobraźni,

• odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4,
• rozwijanie umiejętności liczenia,

• rozwijanie refleksu poprzez udział w zabawach przy muzyce,
• rozwijanie zdolności improwizacji ruchowych,
• poszerzanie wiedzy o kotach,

• poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt

• dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,
• budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
• wzbudzanie zainteresowania zwierzętami

 

 

                                                                                                    

 

 

Przygotowała Klaudia Wieczorek

 

 

Przygotowała Klaudia Wieczorek

 

 

CO PRZYNIESIE JESIEŃ

https://www.youtube.com/watch?v=UBGQmnDkGbo

 

 

Przygotowała Klaudia Wieczorek

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poszerzanie wiadomości o Polsce,
  • wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
  • rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,
  • przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • nauka melodii i tekstu piosenki,
  • zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • poznanie miejsc znajdujących się w przedszkolu,
  • zapoznanie z młodszymi kolegami i koleżankami,
  • wdrażanie do zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń znajdujących się na placu przedszkolnym,
  • rozwijanie koncentracji i uwagi,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego
  • poszerzanie wiadomości o sobie,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • wprowadzenie pojęcia głoska.
  • utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przypomnienie nazw części ciała,
  • ćwiczenie umiejętności poprawnego operowania głosem podczas śpiewu,
  • doskonalenie poczucia rytmu,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • rozpoznawanie podstawowych zmysłów,
  • rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,,
  • przedstawianie emocji w zabawach dramowych,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • poznawanie zasad ruchu drogowego,
  • zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym,
  • rozwijanie pamięci,
  • zapoznanie z figurą geometryczną – kołem,
  • układanie rytmów,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • rozwijanie aparatu głosu,
  • kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej,
  • doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych,
  • poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie,
  • utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych,
  • wykonanie pracy plastycznej,
  • współdziałanie w grupie,
  • rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • rozpoznawanie różnych gatunków drzew,
  • zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest kwadrat,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie uwagi i poczucia rytmu,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • poszerzanie wiedzy na temat jesieni,
  • rozwijanie wyobraźni.

 

 

Przygotowała Klaudia Wieczorek

 

 

 

 

Data dodania: 2019-11-13 22:42:02
Data edycji: 2024-04-07 23:57:43
Ilość wyświetleń: 4773
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej