Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

ŻUCZKI

                                                                                         

 

Witamy w zakładce "ŻUCZKÓW"

 

Wychowawczynie grupy:              mgr Natalia Reiter

                                                             mgr Joanna Parzątka-Lipińska

                                                             mgr Katarzyna Szulc

Woźna oddziałowa:                         Monika D.

 

Godziny pracy grupy:   poniedziałek - czwartek 8.00 - 15.30  /  piątek 8.00 - 15.00                             

J. angielski:    piątek   12.00 - 13.00

 

 

Tematy kompleksowe w marcu:

  1. Niezwykły świat zwierząt
  2. Marcowa pogoda
  3. Wiosenne przebudzenia i powroty
  4. Zwierzęta naszych pól i lasów
  5. Wiosna na wsi

 

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

 

  • rozwijanie mowy,
  • wzbogacanie wiedzy o zwierzętach egzotycznych,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • udział w zabawach integrujących grupę,
  • doskonalenie umiejętności improwizacji ruchowej,
  • poszerzanie wiadomości na temat zwierząt morskich,
  • rozwijanie słownictwa,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • zapoznanie z cechami charakterystycznymi zwierząt egzotycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • wyjaśnienie znaczenia barw w świecie zwierząt,
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w dostępnym dla siebie zakresie,
  • tworzenie warunków sprzyjających dzieleniu się wiedzą/ doświadczeniami na temat środowiska przyrodniczego,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się. w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspekcie kardynalnym i porządkowym, w zakresie 10,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki,
  • doskonalenie koordynacji-wzrokowo słuchowej
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • poznawanie stanów skupienia wody i ich właściwości,
  • wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z ludowym zwyczajem topienia marzanny,
  • integracja grupy,
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni,
  • rozwijanie mowy,
  • zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wiązanie ich z aktualną porą roku,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • wyodrębnianie części wspólnej zbiorów,
  • wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów,
  • rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
  • rozwijanie wyobraźni i swobody ruchów,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną,
  • kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
  • poznawanie drogi, jaką pokonują ptaki podczas wędrówek,
  • poznanie wpływu zanieczyszczenia wód na pióra ptaków,
  • omówienie wyglądu i zwyczajów bociana,
  • doskonalenie umiejętności myślenia logicznego,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów o takim samym kształcie,
  • wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,
  • określanie tempa poruszania się zwierząt,
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  • rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas tańca,
  • wyjaśnienie pojęć: ptaki, ssaki, owady,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka,
  • rozwijanie aktywności badawczej,
  • dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,
  • budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
  • wzbudzanie zainteresowania zwierzętami,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego.
  • WAŻNE WYDARZENIA:

 

Temat

Data

Dzień kobiet

07.03

Dzień matematyki

14.03

Pierwszy dzień wiosny 20.03

 

 

Data dodania: 2021-06-28 13:05:30
Data edycji: 2025-03-16 20:49:05
Ilość wyświetleń: 2373
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej