Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Ważki

 

 

 

WAŻKI

GRUPA PRACUJE:

PONIEDZIAŁEK - PIĄTEK 7:00 -17:00

JĘZYK ANGIELSKI:

WTORKI I CZWARTKI 11:10 -11:25

NAUCZYCIELE PROWADZĄCY GRUPĘ :

mgr Marta S. oraz mgr Daria T.

 

 

GRUPA WAŻKI BĘDZIE BRAŁA UDZIAŁ W  OGÓLNOPOLSKIM PROJEKCIE EDUKACYJNYM

SZLACHETNIE I ZDROWO Z MAŁPKĄ IWONĄ

PRZEDSZKOLE BIERZE

 

 

Tematy tygodniowe w Maju:

1. Jesteśmy Europejczykami

2. Mamy różne charaktery

3. Łąka w maju

4. Święto rodziców

 

Zamierzenia  wychowawczo – dydaktyczne dla 5 - latków (cele główne):

  • wita się mówiąc dzień dobry z równoczesnym wykonywaniem ustalonych ruchów,
  • rozpoznaje i nazywa miejsca w swojej miejscowości; wypowiada nazwę swojej miejscowości z różnym natężeniem głosu, intonacją i w różnym tempie,
  • uczestniczy w zorganizowaniu w sali kącika regionalnego,
  • jest sprawne ruchowo,
  • wypowiada się zdaniami na określony temat,
  • wymienia różnice między miastem a wsią,
  • uczestniczy w zabawie ruchowej,
  • wspólnie z kolegami i koleżankami wykonuje album,
  • umieszcza album w kąciku regionalnym,
  • ogląda budynki znajdujące się w okolicy przedszkola, określa, czy są one charakterystyczne dla środowiska miejskiego czy wiejskiego,
  • słucha piosenki; odpowiada na pytania; określa metrum piosenki,
  • rysuje herb swojej miejscowości/ wymyśla herb swojej miejscowości; rysuje po śladzie drogi samochodu do domu,
  • kończy zdania rozpoczęte przez N.,
  • bawi się z innymi,
  • samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne.
  • wita się mówiąc dzień dobry z równoczesnym wykonywaniem ustalonych ruchów,
  • łączy pierwsze głoski z nazw obrazków, wymienia powstałe słowo,
  • wie, co to jest globus,
  • jest sprawne ruchowo,
  • poznaje monety i banknoty,
  • wykonuje proste obliczenia pieniężne,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • poznaje możliwości swojego ciała,
  • pokonuje tor przeszkód; przestrzega zasad obowiązujących podczas spaceru,
  • śpiewa refren i pierwsza zwrotkę piosenki,
  • koncentruje się podczas zabawy,
  • odpowiada na pytania,
  • buduje z klocków,
  • kończy zdania rozpoczęte przez N.,
  • wita się mówiąc dzień dobry z równoczesnym wykonywaniem ustalonych ruchów,
  • wie, że Europa to kontynent,
  • poznaję ciekawe miejsca w wybranych krajach Europy,
  • porusza się płynnie w rytmie melodii,
  • potrafi w skupieniu wykonać zadanie podczas zabaw przy muzyce,
  • wymienia nazwy wybranych państw należących do UE,
  • opisuje symbole Unii Europejskiej,
  • uczestniczy w zabawie z piłką; buduje z piasku,
  • poznaje hymn UE; opisuje nastrój utworu,
  • naśladuje poruszanie się pojazdem przypisanym instrumentom perkusyjnym,
  • wymienia nazwę dowolnej miejscowości zaczynającej się głoską/ w środku której słychać głoskę wymienioną przez N.,
  • wskazuje Polskę na mapie Europy; koloruje pola na mapie na odpowiednie kolory; poznaje nazwy państw graniczących z Polską,
  • wskazuje położenie Polski na mapie Europy i podaje nazwy państw sąsiadujących z Polską,
  • rozpoznaje i układa z części flagi Niemiec, Czech, Słowacji,
  • skacze na skakance, gra w kręgle,
  • śpiewa piosenkę,
  • gra na instrumencie perkusyjnym według wskazówek N.,
  • przechodzi z jednego krążka na drugi, starając się nie dotknąć podłogi,
  • liczy państwa z którymi graniczy Polska, rysuje odpowiednia liczbę kropek; odszukuje kartoniki z takimi samymi nazwami i koloruje je na odpowiednie kolory; koloruje pola zgodnie z podanym kodem, określa, co powstało,
  • wypowiada się na temat miejsc przedstawionych na zdjęciach,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • wyjaśnia wieloznaczność wybranych słów,
  • reaguje ustalonymi ruchami na dźwięki instrumentów,
  • tworzy drogę za pomocą symboli,
  • stosuje słownictwo określające położenie obiektów w przestrzeni: najwyżej, najniżej, po prawej stronie, po lewej stronie.
  • uczestniczy w zabawie z piłeczką; porównuje pojemność różnych słoików,
  • uczestniczy w zabawach muzycznych,
  • uczestniczy w zabawie z gazetami,
  • skacze na jednej nodze; dmucha na kulkę z gazety tak, aby się turlała,
  • odszukuje naklejkę i nakleja ją na bajkowej karcie,
  • rozpoznaje i nazywa miejsca w swojej miejscowości; wypowiada nazwę swojej miejscowości z różnym natężeniem głosu, intonacją i w różnym tempie,
  • uczestniczy w zorganizowaniu w sali kącika regionalnego,
  • wymienia różnice między miastem a wsią,
  • uczestniczy w zabawie ruchowej,
  • wspólnie z kolegami i koleżankami wykonuje album,
  • umieszcza album w kąciku regionalnym,
  • ogląda budynki znajdujące się w okolicy przedszkola, określa, czy są one charakterystyczne dla środowiska miejskiego czy wiejskiego,
  • słucha piosenki; odpowiada na pytania; określa metrum piosenki,
  • rysuje herb swojej miejscowości/ wymyśla herb swojej miejscowości; rysuje po śladzie drogi samochodu do domu,
  • łączy pierwsze głoski z nazw obrazków, wymienia powstałe słowo,
  • wie, że Europa to kontynent,
  • poznaję ciekawe miejsca w wybranych krajach Europy,
  • porusza się płynnie w rytmie melodii,
  • potrafi w skupieniu wykonać zadanie podczas zabaw przy muzyce,
  • wymienia nazwy wybranych państw należących do UE,
  • opisuje symbole Unii Europejskiej,
  • poznaje hymn UE; opisuje nastrój utworu,
  • naśladuje poruszanie się pojazdem przypisanym instrumenty perkusyjne,
  • wymienia nazwę dowolnej miejscowości zaczynającej się głoską/ w środku której słychać głoskę wymienioną przez N.,
  • wypowiada się na temat miejsc przedstawionych na zdjęciach,
  • jest sprawne ruchowo,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • wyjaśnia wieloznaczność wybranych słów,
  • reaguje ustalonymi ruchami na dźwięki instrumentów,
  • tworzy drogę za pomocą symboli,
  • stosuje słownictwo określające położenie obiektów w przestrzeni: najwyżej, najniżej, po prawej stronie, po lewej stronie.
  • uczestniczy w zabawie z piłeczką; porównuje pojemność różnych słoików,
  • bawi się z innymi,
  • wita się przekazując w kręgu niewidzialną kulę,
  • określa swój aktualny nastrój,
  • poprawnie wykonuje zadania,
  • wypowiada się zdaniami na określony temat,
  • nazywa emocje i uczucia,
  • używa zwrotów grzecznościowych podczas chwytania i rzucania piłki,
  • kończy rozpoczęte zdania,
  • wyjaśnia znaczenie wybranych przysłów,
  • przestrzega zasad obowiązujących podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym,
  • słucha piosenki; wie co oznacza słowo nastrój,
  • uczestniczy w zabawie z chustą animacyjną i piłką,
  • wita się przekazując w kręgu niewidzialną kulę,
  • rysuje obrazek w ciągu kilku minut,
  • nakleja obrazki tak, aby poziomo i pionowo były po cztery różne obrazki; liczy sylaby w nazwach zdjęć; wpisuje w okienka odpowiednia liczbę kropek,
  • obrazuje za pomocą liczmanów rozwiązanie zadania,
  • liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • reaguje na melodię refrenu ustalonym ustawieniem i prezentuje dowolną emocję z partnerem z pary,
  • rozumie pojęcie uczciwość,
  • reaguje na przerwę w muzyce dowolnym gestem powitania,
  • wita się przekazując w kręgu niewidzialną kulę,
  • wykonuje ćwiczenie z obrazka,
  • koloruje w kołach po prawej stronie takie same pola, które są pokolorowane w kołach po lewej stronie,
  • sprawnie wykonuje polecenia podczas zabaw przy muzyce,
  • potrafi gestem, ruchem, mimiką wyrażać własne emocje,
  • wyjaśnia, co to znaczy być dobrym,
  • wskazuje zachowania pozytywne i negatywne,
  • wie, jak są oznaczenie miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością,
  • rzuca piłkę tak, aby potoczyła się jak najdalej,
  • współdziała w grupie podczas budowania klocków,
  • wita się przekazując w kręgu niewidzialną kulę,
  • wypowiada głoskę s na wydechu,
  • wypełnia słoik kaszą i/ lub piłeczkami symbolizującymi obowiązki i przyjemności,
  • podaje przykłady dobrych uczynków,
  • współpracuje podczas pracy z kolegami i koleżankami,
  • wykonuje tyle podskoków ile uderzeń w instrument usłyszało,
  • czyta tekst z N.; otacza pętlą obrazki przedstawiające to, o czym była mowa w tekście; opowiada własną historyjkę,
  • kontynuuje bajkę rozpoczętą przez N.,
  • wyraża wybraną emocję mimiką, gestem, ruchem,
  • słucha zdań i określa, czy przedstawiona w nim reakcja jest właściwa, czy niewłaściwa,
  • podaje nazwy ulic od nazw emocji,
  • wskazuje obrazki, które zmieniły swoje położenie.
  • odnajduje i łączy części tego samego obrazka,
  • uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • uczestniczy w zabawie,
  • wita się z innymi dziećmi i kłania się, gdy wypowiedź go dotyczy,
  • umieszcza kwiatek na kartce zgodnie z poleceniem N.,
  • rysuje po prawej stronie takie same znaki, jakie znajdują się po lewej stronie,
  • wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt,
  • naśladuje ruchy żaby,
  • ogląda, wącha kwiaty, słucha różnych odgłosów na łące, opisuje swoje wrażenia,
  • nazywa kwiaty i zioła rosnące na łące, występujące na niej zwierzęta,
  • słucha piosenki, określa jej budowę i metrum,
  • naśladuje ruchy ślimaka,
  • opisuje wygląd roślin; wskazuje zdjęcia tych, które widziało podczas wycieczki,
  • uzupełnia zdjęcie naklejkami; kontynuuje zauważony rytm,
  • określa położenie owadów,
  • wykonuje ruchy w rytmie walczyka,
  • dmucha na kawałki waty i obserwuje jej spadanie; rysuje wokół kropki linie proste,
  • uczestniczy w zabawie; reaguje na przerwę w grze,
  • obrazuje ruchem treść opowieści,
  • ogląda obrazek; czyta z N. wyrazy, dzieli je na sylaby, wyodrębnia pierwsze głoski; odszukuje na obrazku zwierzęta i rośliny, których nazwy przeczytało z N., koloruje je; rozpoznaje i nazywa inne rośliny,
  • wyjaśnia pojęcie owady, wymienia nazwy owadów żyjących na łące,
  • dostrzega symetrię w kształtach owadów,
  • uczestniczy w zabawie zespołowej; obserwuje motyle,
  • naśladuje ruchy i odgłosy wybranych mieszkańców łąki,
  • prowadzi dialog,
  • samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne.
  • wita się z innymi dziećmi i kłania się, gdy wypowiedź go dotyczy,
  • nazywa kolory; maluje techniką malowanie tiulem,
  • nakleja naklejki zgodnie z kodami,
  • aktywnie uczestniczy w doświadczeniach, wyciąga wnioski,
  • przechodzi po linii stopa za stopą; wykorzystuje lupę do obserwowania rabatki przedszkolnej,
  • toczy piłkę przemieszczając się na czworaka,
  • przesuwa gałązkę mięty między palcami dłoni; wącha dłonie, opisuje swoje wrażenia,
  • określa, czy zdanie jest prawdziwe, czy jest nieprawdziwe,
  • wymienia nazwy wybranych roślin zielnych,
  • odwzorowuje podany układ,
  • koduje i odkodowuje symbole przedstawiające ruch,
  • układa motyla z plastikowych kubeczków; dostrzega zjawisko symetrii,
  • umieszcza kwiatek na kartce zgodnie z poleceniem N.,
  • rysuje po prawej stronie takie same znaki, jakie znajdują się po lewej stronie;
  • wypowiada się zdaniami na określony temat,
  • wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt,
  • naśladuje ruchy żaby,
  • ogląda, wącha kwiaty, słucha różnych odgłosów na łące, opisuje swoje wrażenia,
  • nazywa kwiaty i zioła rosnące na łące, występujące na niej zwierzęta,
  • słucha piosenki, określa jej budowę i metrum,
  • naśladuje ruchy ślimaka,
  • uczestniczy w zabawie zespołowej; obserwuje motyle,
  • wypowiada się na temat zjawiska tęczy, wymienia kolory występujące w tęczy,
  • aktywnie uczestniczy w doświadczeniach, wyciąga wnioski,
  • przechodzi po linii stopa za stopą; wykorzystuje lupę do obserwowania rabatki przedszkolnej,
  • przesuwa gałązkę mięty między palcami dłoni; wącha dłonie, opisuje swoje wrażenia,
  • określa, czy zdanie jest prawdziwe, czy jest nieprawdziwe,
  • wymienia nazwy wybranych roślin zielnych,
  • układa motyla z plastikowych kubeczków; dostrzega zjawisko symetrii,
  • opisuje wygląd członków swojej rodziny,
  • odszukuje w pętlach litery tworzące wyrazy czytane przez N., łączy je tak, aby utworzyły wyrazy; odszukuje kody i mówi, co lubi robić każdy rodzic,
  • recytuje wiersz,
  • formuje ze sznurka kształt serduszka,
  • wykonuje portrety rodziców pastelami olejnymi,
  • wymienia cechy swojej mamy i swojego taty,
  • obserwuje najbliższe środowisko przyrodnicze i osoby mijane podczas spaceru,
  • aktywnie uczestniczy w zabawie powitalnej,
  • koloruje rysunek kwiatu zgodnie ze wzorem z albumu przyrodniczego,
  • liczy kwiaty; czyta zapisy z pomocą N., skreśla błędne zapisy; rysuje po śladzie bez odrywania kredki od kartki,
  • rozwiązuje zadania matematyczne,
  • wykonuje dowolne improwizacje ruchowe zgodnie z rytmem granym na marakasach przez N.,
  • dmuchając przesuwa papierowe serduszko na drugą stronę stołu,
  • koloruje ramki wokół zdjęć, które pasują do opisu; ogląda zdjęcia zwracają uwagę na przyporządkowane im kolory; koloruje koła na odpowiednie kolory,
  • potrafi z łatwością wykonać taniec z sercem,
  • płynnie porusza się w rytmie piosenki,
  • opisuje rolę ojca w swoim życiu,
  • wymienia czynności, w których może pomóc tacie,
  • gra „na niby” ruchem, mimiką i głosem,
  • powtarza wiersz i rymowanki na powitanie i pożegnanie,
  • wycina obrazki; przykleja je na kartkę; opowiada, w jaki sposób dzieci spędzają czas z rodzicami,
  • rysuje linie po śladach; opowiada o spędzaniu czasu wolnego ze swoją rodziną; łączy członków rodziny Zosi z odpowiednimi akcesoriami; określa, co trenują członkowie rodziny,
  • wymienia nazwy zabaw, w które można się bawić z rodzicami w domu i poza nim,
  • wymienia zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas wspólnych zabaw,
  • rzuca i chwyta piłkę; obserwuje chmury, podaje skojarzenia dotyczące ich kształtu,
  • koloruje pola z liczbami zgodnie z kolorem lotek; liczy lotki kupione przez każde dziecko; rysuje drogę zgodnie z podanym kodem,
  • kontynuuje bajkę rozpoczętą przez N.,
  • uczestniczy w przygotowaniu sali na przyjęcie gości,
  • podaje przykłady niespodzianek dla rodziców,
  • szuka reguły matematycznej,
  • uczestniczyw zabawie z elementem współzawodnictwa,

     

Imprezy wynikające z kalendarze imprez:

 

05.05.2025 r. Dzień Strażaka

09.05.2025 r. Dzień Unii Europejskiej

20.05.2025 r. Dzień Pszczół

26-30.05.2025 r. Dzień Mamy i Taty

Data dodania: 0000-00-00 00:00:00
Data edycji: 2025-04-30 12:38:28
Ilość wyświetleń: 7437
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej