Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Ważki

 

 

 

WAŻKI

GRUPA PRACUJE:

Poniedziałek i Wtorek 8:30-16:30

Czwartek 8:00-16:00

Środa i Piątek 7:00-17:00

JĘZYK ANGIELSKI:

Poniedziałek i Wtorek 12:00-12:30

NAUCZYCIELE PROWADZĄCY GRUPĘ :

mgr Marta S. oraz mgr Daria T.

 

 

Tematy tygodniowe: 

  1. Nasza grupa
  2. Emocje i Uczucia
  3. Jesienne Impresje
  4. Babie lato
  5. Kody jesieni

Treści programowe:

Fizyczny:

  • Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała.
  • Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.
  • Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
  • Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych

Emocjonalny:

  • Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem
  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji
  • Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.

Społeczny:

  • Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.
  • Bon ton w łazience i przy stolikach.
  • Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
  • Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.
  • Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

Poznawczy:

  • Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.
  • Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.
  • Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.
  • Rozwijanie mowy i myślenia.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.
  • Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10.
  • Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.
  • Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • podaje nazwę swojej grupy przedszkolnej,
  • odpowiada na pytanie: Jak masz na imię?,
  • wymienia co najmniej trzy imiona kolegów i koleżanek ze swojej grupy,
  • podaje imię swojej wychowawczyni/ swojego wychowawcy,
  • rozpoznaje swój znaczek identyfikacyjny (emblemat) wśród innych znaczków,
  • śpiewa w grupie pierwszą zwrotkę i refren piosenki Jak się masz?
  • odpowiada na pytanie: Jakie jest nasze przedszkole?,
  • wskazuje kąciki w sali przedszkolnej,
  • wie, co może być pamiątką z wakacji,
  • podaje trzy przykłady pamiątek z wakacji,
  • potrafi odpowiedzieć na pytania: Co potrafią moje ręce? Co potrafią moje nogi?,
  • wymienia pracowników przedszkola (dyrektor, moja pani, kucharka itp.),
  • śpiewa w grupie drugą zwrotkę piosenki Jak się masz?,
  • wie, jak należy się witać z rówieśnikami, a jak z dorosłymi
  • rozpoznaje dzieci ze swojej grupy przedszkolnej,
  • zna imiona dzieci w swojej grupie,
  • wie, jak należy zachować się w ogrodzie przedszkolnym,
  • podaje co najmniej dwa przykłady zabaw na świeżym powietrzu,
  • śpiewa wraz z grupą trzecią zwrotkę piosenki Jak się masz?
  • wyróżnia dźwięki w najbliższym otoczeniu,
  • potrafi odpowiedzieć na pytanie, skąd pochodzi dźwięk,
  • świadomie operuje głosem (mówi szeptem, cicho, głośno),
  • tworzy dźwięki z wykorzystaniem przedmiotów z najbliższego otoczenia,
  • odpowiada na pytanie, jaki dźwięk lubi (cichy głośny),
  • układa przedmioty zgodnie z poleceniem N.,
  • wskazuje na kartce górę i dół,
  • składa kartkę na pół,
  • potrafi wymienić co najmniej trzy normy obowiązujące w grupie,
  • wie, jak się zachować, gdy złamie normę społeczną.
  • ustawia się w kole, • inscenizuje ruchem i gestem treść piosenki,
  • śpiewa pierwszą zwrotkę piosenki Świat emocji,
  • tworzy ilustrację plastyczną do treści piosenki Świat emocji,
  • wie, jak się gra na instrumentach perkusyjnych,
  • rozpoznaje instrumenty perkusyjne,
  • wystukuje rytm na wybranym instrumencie perkusyjnym
  • odpowiada na pytanie: Jak wygląda złość?,
  • wymienia co najmniej jeden sposób na radzenie sobie ze złością,
  • maszeruje po okręgu – jedno dziecko za drugim,
  • śpiewa drugą zwrotkę piosenki Świat emocji.
  • naśladuje dźwięki jesieni,
  • śpiewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki Przebojowa jesień,
  • wykonuje krok dostawny,
  • gra na trójkącie i bębenku,
  • wykonuje pracę plastyczną Jesienne liście.
  • wita się kulturalnie,
  • poprawnie oddycha (wdech nosem, wydech ustami),
  • podaje skojarzenia do przykładów,
  • przelicza w zakresie 10,
  • odpowiada na pytanie: Jak przedszkolaki witają jesień?
  • śpiewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki Babie lato,
  • wykonuje krok dostawny w rytm muzyki, rozpoznaje wybrane instrumenty muzyczne, 
  • lepi pajączki z plasteliny.

Dni Tematyczne w miesiącu Wrzesień:

15.09.2025 r. - Dzień Kropki

20.09.2025 r. - Dzień Przedszkolaka

30.09.2025 r. - Dzień Chłopaka

 

 

 

 

Data dodania: 0000-00-00 00:00:00
Data edycji: 2025-09-14 10:39:24
Ilość wyświetleń: 7703
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej